Kekasihku

Best Blog Tips 8:05 AM

Bismillah

Kalian punyai kekasih hati? Aku juga ada. Biarlah aku coretkan sesuatu tentang kekasih aku ini tanda betapa dalamnya cintaku padanya.

Dia kekasih yang telah lama aku cintai. Kerana dia, aku menemukan cahaya Tuhan. Dia banyak mengajarkan aku tentang erti sebuah kehidupan yang bermakna.

Kekasihku ini sangat istimewa. Sungguh, dia jauh berbeza dengan manusia lain. Aku mencintainya kerana dia mencintai Allah. Dan cintanya kepada Allah melebihi manusia lain. Aku yakin,dia begitu.

Meskinpun aku belum dapat melihatnya saat ini, tetapi aku menunggu dengan penuh kesabaran untuk bertemu dengannya. Apabila saat itu tiba, aku tidak akan melewatkan walau sesaat untuk mengucupi jemarinya dan memeluknya penuh cinta.

Dia selalu memesan kata untukku. Melalui lidah manusia lain, aku dapat mendengar segala ucapannya. Ucapannya juga dirakam oleh manusia-manusia. Bahkan segala gerak gerinya menjadi perhatian manusia alam buana ini. Sepanjang zama. Oh .betapa istimewanya si dia.

Aku yakin, jika kalian tahu akan akhlaknya, kalian juga jatuh cinta padanya. SubhanAllah.. aku yakin semua manusia tidak dapat menandingi akhlak si dia.

Tentu kalian tertanya nama dan latar belakang kekasihku ini. Biar aku ceritakan sedikit perihal si dia kepada kalian. Jangan cemburu ya..

Namanya Muhammad (SAW) bin Abdullah bin Abdul Muttalib bin Hashim. Ibunya bernama Aminah binti Wahab bin Abdul Manaf bin Zuhrah bin Kilab bin Murrah Dilahirkan pada 12 Rabiuawal, hari Isnin. Sewaktu kekasihku ini dilahirkan, cahaya terang telah memenuhi seluruh pelusuk Kota Makkah sehingga ke langit tinggi.

Bapanya telah meninggalkan dia sebelum dia lahir ke dunia ini. Manakala ibunya meninggal dunia sewaktu kekasihku ini berumur 6 tahun, lalu si dia dijaga oleh Abdul Mutalib.

Si dia yang mulia ini telah dilantik oleh Allah menjadi Nabi dan Rasul terakhir pada usia 40 tahun melalui perantaraan Jibrail yang amanah.

Kakasihku ini dijemput oleh Allah yang dicintainya itu pada… meskinpun begitu, cintaku padanya semakin menebal dan aku cukup yakin (dan berdoa), aku akan bertemu dengannya di hari akhir nanti.

Allahumma salli `ala saiyidina Muhammad.

faqir ilallah
Taman Kemajuan
02 Rabiul awal 1433H

1 Catitan sahabat:

Nazihah@Jiha said...

kekasih sy juga ^^